Olen liikunnan ammattilainen, urheilija ja opiskelija. Pohdiskelen tässä blogissa tarkemminkin näitä syömisjuttuja. Ja urheilua. Toisin sanoen ruokaa ja reeniä. Ongelmia ja ajatuksia. Yleisiä ravitsemussuosituksia. Muutoksia omassa olotilassa.

Paleo. Se on uusii ruokavalioni. Olen lukenut paljon hyvää tästä ja haluan antaa sille mahdollisuuden. En aio olla liian tiukkapipoinen, enkä noudattaa tätä ruokavaliota 100%:sti. Paleo toimii lähinnä ohjenuorana omille syömisilleni. Ei viljaa, ei maitotuotteita, ei palkokasveja. Alkoholia harvoin, samoin sokeria. Ideana on siis syödä mahdollisimman vähän prosessoitua, puhdasta ruokaa. En laske kaloreita tai tuijottele kelloa syömisissäni. Syön kun minulla on nälkä ja syön sen verran, että olen kylläinen. Mielestäni tämä ruokavalio on kokeilemisen arvoinen; paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, kanaa, munia, pähkinöitä ja siemeniä. Paleo ei ole vähähiiliydraattinen, vaan ennemminkin hiilihydraattitietoinen ruokavalio. Urheilen päivittäin, 1-5h päivässä, 12-20h viikossa, joten en säännöstele hedelmien syömistä. Syön paljon banaaneja ja valkoista riisiä, sekä bataattia. Välillä myös karkkia, tosin tästä yritän päästä irti. Helpommin sanottu kuin tehty. Tavoitteenani ei ole painonpudotus, vaan kokonaisvaltainen hyvä olo. Toki pahitteksi ei olisi, jos vähän "tiivistyisin". Olen usein todella kiukkuinen ja mielialani vaihtelevat paljon. Lisäksi mahani on usein sekaisin ja kipeä. Uskon ja toivon, että syömisillä pystyn vaikuttamaan omaan olooni merkittävästi.